[linux] klonovanie HD

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Únor 24 13:58:28 CET 2004

> Co vlastne Potrebujem:
> vytvorit zalohu celeho disku tak aby fungoval system (pripadne viac
> systemov) boot, presne ako na zdrojovom disku bez ohladu ake
> fs a particie tam su. Pripadne nakonfigurovat a nastavit
> jeden stroj a tento hd potom naklonovat na vsetky rovnake
> stroje v tieti (staci zmenit IP a malo by to
> ist)
> Podari sa mi to prikazom dd? Treba aby bol cielovy disk

skopiroval som uz desiatky diskov tak, ze som
1) oba disky pripojil do stroja
2) nabootoval live-linux z cd (preferujem slackware live)
3) odmountoval vsetky particie z diskov (slack robi automount)
4) dd if=/dev/hdX of=/dev/hdY
5) reboot
6) voila!

uspesne pouzite aj na diskoch s rozdielnou geometriou (cielovy musi byt
pochopitelne rovnaky alebo vacsi ako zdrojovy)

beziaci system by som nedd-ckoval, ked uz tak jedine v single user mode,
pozabijat vsetky mozne procesy, odmontovat vsetky mozne particie,
syncnut
disky, a potom MOZNO...