[linux] Debian - zopar problemov/otazok

Středa Únor 25 14:03:15 CET 2004

On 24.02 23:22, Tomas Zatko wrote:

> ved hej. tam mam:
> /dev/hda1 / reiserfs defaults  0 0
> /dev/hda2 none swap sw  0 0
> proc /proc proc defaults  0 0
> /dev/fd0 /floppy auto user,noauto  0 0
> /dev/cdrom /cdrom iso9660 ro,user,noauto  0 0
>
> Napriek tomu pri bootovni najprv skusa ext2, ext3 az potom reiserfs.

mozno existuje nejaky kernel parameter, ktory ti definuje typ root
filesystemu - vygugli si...

JA zatial o takom optione neviem a mam pocit ze ak nie je nastavedny,
jadro skusa svoje zname filesystemy v zakompilovanom poradi...

> Tak ma napada ci nie je pes zakopany v tom initrd (nic ine ma
> nenapadlo). Zatial som sa stihol docitat iba tolko ze je to obraz root
> adresara ktory sa mountuje prvotne kvoli pripadnym modulom, ktore su
> potrebne pri boote.

nie, s tym to nema nic spolocne. Akuart miesto disku si rozbali initrd a
skusa jednotlive FS na nom.

> Tak som skusil skompilovat jadro spolu s reiserfs (teda nie ako modul) v
> domneni ze nabootujem aj bez initrd. Co sa vsak nepodarilo.

Nezbehlo? to je divne - asi si niekde uurobil chybu...
V kazdom pripade radam ze initrd nemas v reisersfs inac by si z neho modul
neprecital.
V kazdom pripade, odporucam ti vyskusat hodit reisersfs natvrdo do jadra,
je to imho ovela lepsie ako sa babrat s initrd.

> Moja (asi nespravna) predstava je ze by som mal nabootovat aj bez
> initrd, pokial mam reiserfs (root fs) priamo v jadre.  Pricom vsetky
> dalsie moduly by sa mali najst v primontovanom / (vlastne /lib/....)
> V com sa mylim?

nemylis sa...
Linux is like a wigwam: no Windows, no Gates and an apache inside...