[linux] Problem s prehravanim audio suborov

Vadkerti Ladislav xvadke00 na stud.fit.vutbr.cz
Pátek Únor 27 09:25:13 CET 2004

Dobry den!

Mam Gentoo linux a zvukovku VIA82xx na MSI doske. Doteraz mi islo vsetko v
poriadku s ALSA v kerneli 2.6.2. Neviem presne kedy, ale prestal mi MPlayer
prehravat video so zvukom (pricom zobrazi prvych par obrazov z videa a potom sa
zastavi, video bez zvuku prehra v pohode) a zvukove subory (skusal som wav,
ogg, mp3, wma), tak isto RealPlayer neprehra streamove video so zvukom, ani
XMMS neprehrava zvukove subory (pri stlaceni play sa prehravanie nespusti) a
pomocou aplay taktiez nic. Po par spusteniach q3demo mi vsak zvuk v tejto hre
nabehne (pri prvych spusteniach vypise: /dev/dsp - broken pipe). V hre
foobillard mi zvuk nejde. V MPlayeri som skusal zmenit param. -ao z OSS na
ALSA9 a ostatne, pricom pri PCM sa tvarilo, ze prehrava i ked som nic nepocul.
Vzdy sa pri prehravani audia zastavi (hned na zaciatku). Zaujimave je, ze pri
prehravani videa, ked posuniem ?progress bar?, tak po chvilke preskoci video na
danu poziciu (obrazok). Takisto v XMMS pri posuvani, ked pockam chvilu preskoci
na danu poziciu v audio subore a na ekvalizeri mi zobrazi hodnoty frekvencii.
Neviem ako tento problem vznikol (robil som v poslednom case kadeco), no mohlo
to byt updateom systemu (emerge -u system).
Ak by mi vedel niekto pomoct, budem velmi rad.

S pozdravom Laco.