[linux] problemy po restartoch

Matus Horvath Matus.Horvath na zoznam.sk
Sobota Únor 28 16:06:25 CET 2004

Friday, February 27, 2004, 6:01:14 PM, you wrote:

j> cafte / dobry den

j> mam problem s jednym strojom

j> stroj sluzi na specificky ucel v Xoch (klasicky
j> windowmanager tusim) a  je bez mysi, nakolko tu mys netreba a je tam
j> problem, ze ked sa mys nahodou pohne mimo okno, tak ta aplikacia je
j> neovladatelna (a dostat sa ku mysi je problem).

j> stroj sa vypina brutalnym odstavenim elektriky
j> (to nejaky typek tak vymyslel, a nemam to dako moznost zmenit)

j> ked sa nieco administruje, tak sa pripoji mys ak
j> treba, a potom odpoji

j> do kudzu sa zvoli na KEEP SETTINGS pre otazku na
j> unistall mysi

j> vsetko funguje, ale po uplne nahodne Xtom
j> (napr. 30tom) brutalnom vypati a neskor zapnuti to uz
j> nenabehne

j> nenabehnu Xy s tym, ze no mouse pointer alebo taka
j> nejaka hlaska

j> tak sa pripoji mys, spusti kudzu, instalne mys,
j> odpoji mys... a pri najblizsom restarte sa znova zvoli KEEP
j> SETTINGS

WOW. WWWOOOWWW. Tento mejl si normalne odlozim a budem nim strasit
moj pocitac ked nebude posluchat :)))

K tomu problemu: predpokladam ze ked 'brutalne vypnes' pocitac tak
sa sem-tam postracaju nejake subory. Mozno sa sem-tam strati
konfiguracia kudzu, takze chudak nevie ze ma ignorovat neexistujucu
mys.

j> druhy problem co ma trapi je, ze obcas nenabehne
j> posgresql

Dufam ze mas ten stroj zazalohovany, lebo ti mozem garantovat ze
pri takomto pouzivani skor alebo neskor odide aj viac veci...
Trocha lepsia situacia je ak tam mas journallovaci filesystem,
ale ani to nie je istota.

Riesenie:
 - vymysli nejaky menej brutalny sposob ako to vypinat, alebo
 - (co ma napadlo narychlo) kup UPS a po odstaveni elektriky
   sa komp vypne korektne (UPS posle signal 'vypni sa' a nejaky
   apcupsd alebo iny softver ho korektne vypne).

j> tak sa to znova brutalne vypne a zaplne a potom
j> nabehne..

j> any idea?

j> dik

j> jmi