[linux] S.M.A.R.T. report, znamena to to co myslim ?

Středa Leden 7 17:06:56 CET 2004

On 07.01 15:12, Martin 'Megac' Mokry wrote:
> From: "Martin 'Megac' Mokry" <megac na vupu.sk>
> To: linux na linux.sk

korektna adresa je linux na lists.linux.sk

(tuto by som odporucil pouzit ako spamtrap)

> Ahojte. Staviam prave jeden linuxovy firewall, a mam s nim problemy,
> konkretne s diskom. V dmesg sa objavuju veci o timeoutoch a i/o erroroch
> v suvislosti s diskom, a po zapnuti S.M.A.R.T. testu (najprv "short"
> test a potom "long" test) utilitou smartctl z neho vyliezlo toto:

no neviem, odporucam data pozalohovat, a skusit potom badblocks -w (alebo
-n) na cely disk. Bude to trvat par hodin ale stoji to za to (imho)

> Znamena to ze disk je zrely na reklamaciu ? Ma totiz este len nejakych
> par mesiacov ....

obavam sa ze kym nenajdes badblocky, reklamaciu ti nevezmu. A aj tak to
skusia najprv softwarom od vyrobcu fixnut ...

moze to zavisiet od predajcu samozrejme. Rozhodne by som na ten disk
zatial ziadne dolezite data nedaval

Nothing is fool-proof to a talented fool.