[linux] grep wc awk sed tr perl xargs "praca s textom" LONG

adino na iblsoft.com adino na iblsoft.com
Čtvrtek Leden 8 15:11:01 CET 2004

> Zistit kolko LINES ma FILE, na kt. lines sa vyskytuje slovo PRIKLAD (grep
> -c
> je iba na KOLKYCH, ale ja xcem VYPIS napr.:
> 17. blbla PRIKLAD
> 26. text fsdghksdkj PRIKLAD jsdhkjfshdjk
> 33. ako vyssie PRIKLAD tyterygfhsd
> )
> Samozrejme potrebujem A) s cislovanim B) bez cislovania C) - len cisla
> riadkov!
> - urcite to $SUBJ v spravnej kombinacii hravo dokazu, ale ja si s tym po
> stravenej noci neviem pomoct.
a) -n, b) bez switchovm c) nacitanie v cykle a stripnutie :*

> Ako u awk a sed zadam nieco ako *case INsesitive* (typu grep -i; VIM - set
> ignorecase; a pod.)?
> (v akom konfiguraku a hlavne CO napisat - ak xcem, aby to bolo
> system_default)
/etc/bashrc
alias grep='grep -i '

> Je mozne(len s vyuzitim grep bez pouzitia sed a awk [ak sa neda, tak s
> pouzitim sed al. awk suhlasim :)]) urobit cosi take:
> (ide mi o *PORADIE* textu)
> na kt. line je $TEXT:
grep -n
>  je $TEXT text2 za $TEXT
egrep -n "$TEXT[.]*.$TEXT"
text nesmie byt sam o sebe regexp

>  je text *or* text2
egrep "(text|text2)"
>  je text text2 *bez ohladu na poradie*  grep text | grep text2 mi nepomoze
grep "text\|text2"

Staci citat man + Oreily ma online veci k Unixu (sed,awk,grep,vi...)
Adino