[linux] Win -> Linux (Remote desktop)

Matej Holly h.matej na krs.sk
Pondělí Leden 12 17:52:27 CET 2004

On Mon, 2004-01-12 at 18:05, Peto V. wrote:
> Ahoj.
> Nexcem s tym otravovat konferu.
>
> Cize si mozem spusti Xy pod Winami???

ano

> Proste v tom mam chaos - ako to funguje?

Jedno z moznych rieseni:

1. Na windowsy si nainstaluj cygwin s podporou XFree. Najdes ho
na adrese http://www.cygwin.com/xfree/.

2. Na linuxe povol XDMPC. (Vo Fedore to mozes naklikat cez
System settings > Login screen (vo Fedore je bug, ktory
zabuda pri ukonceni sedenia nan zabudunut a tak ked pocet
sedeni prekroci ich maximalny povoleny pocet tak ti nedovoli
spustit dalsie. Ak linux restartujes kazdy den tak nevadi.
Ak ti server bezi dlhsie a pripaja sa viac pouzivatelov
problemy sa dostavia.))

3. Ked spustis cywin na Windowsoch, vzdialene sedenie spustis
prikazom:
$ XWin.exe -query (IPcka stroja, ktoreho sedenie chces spustit).

> Konkretny problem:
> Uctovnictvo idu pod W2K only (aj XP):
> VNC - hociake - nie je na realnu robotu.
> Ostava ostat na Win (u danej osoby - uctovnicka vo fy).
> Ja mozem nejaky P3/450+w2k (licencia uz je) nechat bezat v kute s tym, ze
> by zenska isla na Linuxe (mail, kontakty, OOo) a mala "nejake okno" v kt.
> by jej isiel Win. Ide to?

Riesenie ktore uvadzam vyssie je opacne. Uctovnicka by frcala na Win
a spustala by si sedenie z linuxu prostrednictvom cygwin/Xfree.