[linux] Win -> Linux (Remote desktop)

Matej Holly h.matej na krs.sk
Úterý Leden 13 20:10:55 CET 2004

<snip>
> [...]
>
> 2. Na linuxe povol XDMPC. (Vo Fedore to mozes naklikat cez
> System settings > Login screen (vo Fedore je bug, ktory
> zabuda pri ukonceni sedenia nan zabudunut a tak ked pocet
> sedeni prekroci ich maximalny povoleny pocet tak ti nedovoli
> spustit dalsie. Ak linux restartujes kazdy den tak nevadi.
> Ak ti server bezi dlhsie a pripaja sa viac pouzivatelov
> problemy sa dostavia.))

> **(pouzivam Debian Woody/unstable (podla zamerania stroja - Desktop
> unstable, server (no X, no KDE - stable))
> **Pripajala by sa len zenstina - restart mozny max raz za 2 tydne - ako

U mna Fedora vydrzi bezat tak 14 dni potom musim restartnut kvoli hore
spomenutemu bugu. Pripaja sa 7-10 userov denne. Naposledy som nastavil
v konfiguraku max sessions na 64000 takze by to malo vydrzat dlhsie.

> 3. Ked spustis cywin na Windowsoch, vzdialene sedenie spustis
> prikazom:
> $ XWin.exe -query (IPcka stroja, ktoreho sedenie chces spustit).

<snip>

> Riesenie ktore uvadzam vyssie je opacne. Uctovnicka by frcala na Win
> a spustala by si sedenie z linuxu prostrednictvom cygwin/Xfree.
>
> **Aha, znie to dobre.
> **Nezatazuje to velmi siet/stroj ("klient" aj "server" - fakt a ktory je
> ktory? :)
> **Nepaci sa mi len "princip", ze de facto ide na Win

Moje skusenosti su taketo:
U mna sa pripaja 7-10 ludi na jeden linuxacky stroj sucasne a stiha to
obsluhovat jedna 100MBit sietovka. Co sa tyka HW, server je
Athlon 2000+, 1GB RAM. Zatial sa nik s pouzivatelov nestazoval na
rychlost. Ak vzdialene sedenie (teda X-server) bezi na linuxoch
tak staci 200MHZ stroj a 64 MB RAM a da sa pohodlne pracovat. Pri
procesoroch nad 500MHz nie je zaznamenatelny rozdiel v tom ci je
sedenie spustene lokalne alebo vzdialene.

Vo Winodowsoch je situacia trochu odlisna. Za minimum pre spustanie
vzdialenych sedeni prostrednictovm cygwin/Xfree je podla mojej
skusenosti 400 MHz stroj (ono to pobezi aj na slabsej konfiguracii
ale je to citit).

Ja to planujem urobit tak, ze tie stanice, ktore z roznych
dovodov este musia bezat Windowsy nebudu pripojene na net
a uzivatelia budu riesit browsovanie a maily na Linuxe
prostrednictvom vzdialenych sedeni. Z vnutornej LANky tak budu
pristupovat do internetu len Linuxovy server a moj iBook.

Ostava este dokonfigurovat 3 stanice :-(

Co je v tomto pripade server a co client sa docitas na
tejto linke:
http://www.linuxzone.cz/index.phtml?ids=6&idc=345