[linux] nahrada za IMQ

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pátek Leden 16 18:52:24 CET 2004

On Fri, Jan 16, 2004 at 03:21:54PM +0100, jmi wrote:
> cafte
cau

> donedavna som shapoval multiple interfaces pomocou IMQ. avsak z nicoho nic to
> zacalo zhadzovat sietovku, asi jej driver, alebo nieco okolo nej, a to pri
> vacsom trafficu smerovanom priamo na komp kde je shaper (do 2 sekund padne).
> pri trafficu medzi kompami, kt. je routovany tymto routrom/shaprom to spadne
> tiez, ale po podstatne dlhsom case. neviem kde je problem, ale ked vypnem
> shaper tak je to v pohode a fici to bez problemu. podozrievam zatial vsetko,
> pojdem testovat cim to je. Dopredu uz ale hladam nahradu za IMQ, nakolko uz sa
> nevyvija dalej.
Niekde som cital, ze imq ma iste vazne problemy, zrejme si na to prave
narazil.

> teda otazka:
> ako sa da bez pouzitia IMQ shapovat traffic na viacerych interfacoch?
Ked chces routovat, tak to mozes shapovat pri odosielani.

> t.j.  napr. potrebujem shapovat prichadzajuci traffic, teda pouzijem imq pre
> prichadzajuci traffic na danom interfaci resp. pre odchadzajuci na vsetkych
> interfacoch. a potom robim shaping priamo na imq interfaci. Normalne sa da
> rozumne totiz shapovat iba odchadzajuci a to na kazdom interfaci zvlast, co je
> nedostacujuce.
Aha, jasne. Pokial viem, plnohodnotne riesenie neexistuje, ale mozes pouzit
ingress, ktory nieco predsa len zvladne. Viac LARTC-HOWTO.

> jmi
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                    chown -R us ~your/*base*