[linux] nahrada za IMQ (LONG)

M.F. PSIkappa psi na talker.sk
Pátek Leden 16 19:26:02 CET 2004

Zdravim,
takze hned zo zaciatku, plnohodnotna nahrada za IMQ neexistuje, viacmenej
ani obdoba IMQ v inych OS sa nevyskytuje...

Ano, IMQ ma svoje muchy a pada, Patrick McHardy ma skvele napady ale
nedotahuje veci do konca, preto IMQ vo verzii pre kernely 2.4.x sa uz
dalej vyvijat nebude, ale pre jadra 2.6.x je nova implementacia:

http://www.digriz.org.uk/jdg-qos-script/index.html

Konkretne Alexander Clouter a Chijioke Kalu prekopali do jadra 2.6.x veci:
IMQ, ESFQ, IPP2P, CONNMARK a pri prepisovani zistili, ze problem v padani
IMQ je kernel related a A. Kuznetsov sa zatial k tomu este nevyjadril...

Este k tomu IMQ, verzia ktora je na strankach Patrick McHardy je dost
bug-ova a v mailingliste LARTC sa objavilo zopar patchov, ktore by mali
niektore problemy riesit. Kazdopadne, ak cez IMQ tecie vacsie mnozstvo
packetov, tak to zarucene pada...

Kazdy interface moze mat maximalne priradenu jednu queueing disciplinu a
jeden policing. Shapovat v zmysle queueingu sa da vzdy len odchadzajucim
smerom. Prichadzajuci trafik mozes orezavat za pomoci policing-u,
konkretne v linux-e je implementacie ingres-u. Prichadzajuci trafik mozes
len zahadzovat a dufat, ze druha strana znizi intenzitu posielania
packetov ...

Ak nutne potrebujes shaping oboma smermi a nepotrebujes shaping sa
suctovany tok, tak sa to da bez IMQ najjednoduchsie implementovat pomocou
shaping bridge... ale to je potom uz o architekture siete...

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ talker.sk