[linux] nagios netsaint - monitorovat vsetko

Peto V. konfery na lentus.sk
Sobota Leden 17 23:39:38 CET 2004

Zdravim.
Chcel by som monitorovat vsetko :) - ako Grebuloni.
AFAIK:
(vyvratte mi to:)
nagios - zlozita konfiguracia
netsaint - mrtvy, nepouzitelny
mrtg - zlozite
"mnoho malych utilz" - zlozita/komplikovana cesta, kt. sa netreba vyberat

Ono, mozno to bude na flame, ale:
zatial monitorujem w, uptime, free -mo systemom, ze mi to cron kazdych X
minut hodi do textaku, kt. si raz za cas omrknem.
Co ozaj nie je ziadna vyhra - nulova prehladnost, ziadne statistiky  a
pod.
Rad by som cosi (skor pre zabavu), co by dokazalo "malovat" rozne grafy,
srandicky a pod. (a nakoniec sa cosi clovek aj nauci - zisti)
(popr. nex to zasle mail, ak w>3, nejde net a pod.)
Ide mi o vyuzitie RAMky, CPU, HDD_I/O a pod., network traffic (s
odlisenymi aj "spolu" sietovkami).
Ide mi o to, ci je lepsie pouzit 2-4 male utilz (kt. a ako) a ci dokazu
robit obrazky a statistiky, alebo ci vyuzit cosi vacsie ako $SUBJ -
skuste odporucit - konkretne aj vseobecne (zdovodnenie potesi, flame tiez
:) - zvacsa je uzitocna ;).

A este - xcem to dat na 3+2+(casom)4 stroje s tym, ze pozerat sa to bude
cez 1+1+1 stroj, na kt. ide apache (nebudem teraz na vs. routre davat
apache - robota, zataz stroja a hlavne bezpecnost).
Ci uz pouzijem utilz al. velky TOOL - ako dostat vysledky zo 4 strojov na
1? NFS - bezpecnost :(, sFTP?, rsync?, inak???

Dik
Peto
(PS: Skuste byt konkretnejsi - ak nieco take mate a nie je to TOP
SECRET - skuste poslat link, co to generuje)
BTW: Debian Woody na serveroch, na DTP unstable.