[linux] hda problem

Pondělí Leden 19 10:03:03 CET 2004

On 19.01 09:52, Milan Remenar wrote:
> Na PC, kde mam naistalovany Linux Debian 2.2.17 nam zacal zamrzat system.

myslis debian a linux 2.2.17? :)

> V kern.log som nasiel hlasku :
>
> hda: timeout waiting for DMA
> hda: irq timeout: status=0xd0 { Busy }
> hda: DMA disabled
> ide0: unspected interrupt status = 0x80, count =1

zrejme zacina odchadzat disk (ak to doteraz nerobil)

> Ak si dam cez fdisk kontrolu tabulky particii
> vypisuje mi
>
> Partition 1 does not end on cylinder boundary
> phys:( 128, 239, 63) should be (128, 254, 63)

> Tabulka particii vyzera nasledovne>

no yo, v BIOSe bola reportovana ina geometria HDD ako tvrdi disk o sebe.
niekto vytvoril tabulku particii podla BIOSu nie podls disku a tu mas
rezult.

> Viete mi niekto poradit ako sa to da co najkorejtnejsie opravit az sa to
> da, po tvrdom restarte prebehol aj fsck.ext2 ten to skontroloval a
> nevypisal ziadnu chybu, nechcem bezhlavo robit nejake pokusy prosim Vas
> o radu.

- upgradni kernel (2.2.17 je too old)
- pozalohuj harddisk
- skontroluj harddisk voci chybam (badblocks, odporucam write-mod v
  single-user rezime)

- nastav v BIOSE geometriu podla disku nech je poriadok (skus
  zapnut/vypnut LBA, alebo LARGE pre pristupy na velke disky)
- pripadne vytvor nanovo particnu tabulku co vsak bude chciet nanovo aj
  filesystemy

Nothing is fool-proof to a talented fool.