[linux] pristup zvonku

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Úterý Leden 20 23:30:53 CET 2004

Dňa Ut 20. Január 2004 19:43 Lukas Stana napísal(a):
> Zdravim,
>
>   potrebujem vyriesit jeden problem: Mam doma pevne pripojenie do Internetu
> cez mw, avsak mam pridelenu len adresu z privatneho bloku adries (konk.
> 10.x.x.x). Potrebujem sa vsak zo skolskeho servera, ktory ma pridelenu
> pevnu IP adresu od provajdera. Pomoze mi websluzba no-ip a ked ano, ako to
> mam nakonfigurovat?
>
> Dakujem velmi pekne za odpoved

Riesenie pomocou ssh:

Da sa Ti pomocou ssh pripojit na skolsky server? Ak ano, mozes si urobit
"port-forwarding" pomocou ssh. Rano sa pripojis na skolsky server a zacnes si
k sebe forwardovat nejaky traffic z nejakeho portu, odides do skoly a tam sa
pripojis zo skolskeho pocitaca na "skolsky pocitac", ale nie na standardny
ssh-port, ale na ten, ktory si si forwardol k sebe domov.

Na forwardovanie odporucam vyberat porty >1024.

Este Ti mozem odporucit, aby si poinformoval spravcu skolskeho servera, co
chces urobit, aby Ti to nahodou nezhodil v domnienke, ze si sa zabudol
odhlasit.

--
mP
http://www.ms.mff.cuni.cz/cw/pivom2bm/weblog