[linux] OT: vysetrovanie za internet

Marek Podmaka marki na host.sk
Středa Leden 21 11:26:02 CET 2004

On Wed, 21 Jan 2004, riki wrote:

> 1. IMHO UPC nevie odfiltrovat od zakladneho programu chello, takze bud
> si vsetci zobrali zakladny program a dali si na tie kable kablove modemy
> ktore si kupis trebars na ebay, potom si dvojicu mac adries sietovky a
> modemu akurat zaregistrujes na dhcp serveri UPC pristupom na
> www.chello.sk - ak si prvy krat tak musis kliknut OK

od zakladneho programu vie, robi sa to dolnopriepustnym filtrom, programy
zakl. programu su na nizsich frekvenciach, tymto filtruju programy
rozsireneho suboru. Zalezi od domu, ze ci mas ten filter niekde v dome v
ich "skrinke" alebo priamo u seba v zasuvke na konci kabla :) internet
downlink ide este na vyssich frekvenciach (tusim moze na hocijakych, ale
upc pouziva tie vyssie), uplink ide na dost nizkych (aby modemy
dovysielali). Ak mas rozsireny program, nemas ziadny filter a teda Ti tecu
internetove data vsetkych uzivatelov (mozno len napr. Petrzalky, neviem
ako to maju spravene). Je niekolko frekvencii a na kazdej niekolko
uzivatelov (cez timesloty).

Je pravda, ze tipci prisli, zapojili, zapli, dostal som nejaku internu
IPcku s ktorou isli na www.chello.sk a tam potvrdili MAC adresy kabl.
modemu a PC. Potom modem restartli a uz som dostal normalnu IP. Hmmm len
ma zaraza to, ze to nemaju nijako osetrene.
Vlastne asi maju :) Ale kedze to instaluje externa firma, tak nevedia
dopredu MAC adresy modemov, tak asi dovolia registraciu kazdemu. Tipci
co to instaluju, spisu zmluvu, kde sa tiez vyplnia MAC adresy a daju ju
UPC. To za nejaky cas nahodi MAC adresy do systemu a ten by mal zistit, ze
nejaka je tam "nacierno". Resp. ze uz mala prist na nu zmluva (ci Protokol
o pripojeni), ale este neprisla. Ked to trva dlhsie, je to podozrive.
Takze ak sa naozaj pripojili takto, tak UPC nemalo problem na nich prist,
stacilo, aby si niekto pozrel ako dlho je dana MAC adresa "bez" zakaznika.

> 2. 1 clovek mal chello, strcil tam rozbocovac a nejaky aktivny prvok aby
>   neboli straty na signale a rozdal ludom modemy a zbytok 1. scenaru sa
> zopakovala

pred modem sa instaluje datovy rozbocovac, co je rozbocovac, ktory ma
jeden vstup, jeden vystup a jeden vstup+vystup, co je konektor kam sa
pripoji prave modem. Vnutri su nejake filtre, ktore zabezpecuju, aby sa
data z modemu dostali spat do kablu, lebo normalny rozbocovac Ti signal
opacnym smerom nepusti.

zaujimave citanie o technologii internetu cez kabel je na:

http://www.dslreports.com/faq/cabletech

Skoda, ze uz to tam nie je aj ako jedna stranka, teraz treba vela klikat..

--
   bYE, Marki <marki na nexin.sk>