[linux] OT: vysetrovanie za internet

Marek Podmaka marki na host.sk
Středa Leden 21 11:54:48 CET 2004

On Wed, 21 Jan 2004, Marek Podmaka wrote:

> dovysielali). Ak mas rozsireny program, nemas ziadny filter a teda Ti tecu
> internetove data vsetkych uzivatelov (mozno len napr. Petrzalky, neviem
> ako to maju spravene). Je niekolko frekvencii a na kazdej niekolko
> uzivatelov (cez timesloty).

No, sem som zabudol dopisat cast o bezpecnosti, ktora je tu podla mna dost
nizka... kedze Ti idu vsetky data. Modem samozrejme pocuva vzdy len na
jednej frekvencii, ale na tej ide dost vela ludi. Modem tieto data
filtruje a na svoj eth alebo usb port posle len tie pre teba, resp.
broadcasty. Ale myslim si, ze asi by nebol ziadny problem ten modem trosku
hardwarovo upravit tak, aby sa dala frekvencia nastavit manualne, aby len
pocuval a nic nevysielal (takze by bol neviditelny a nezistitelny) a
vsetky data by posielal na eth. Tym padom mozem byt kdekolvek v meste a
odpocuvat komunikaciu hocikoho - teda len downlink, lebo cudzi uplink sa
ku mne nema ako dostat. Sice vacsina hesiel ide cez uplink, ale urcite sa
aj v downlinku daju najst zaujimave veci :) Takze jedina ochrana je asi
len kryptovanie. Samozrejme, odpocuvat sa da vsade, ale pri vacsine typov
pripojeni vacsinou len na backbone ISP, prip. este na lokalnej sieti, kde
to cez switche a pod. tiez nie je najlahsie a hlavne to dost obmedzuje
skupinu ludi, ktora by mohla vykonat. Kdezto pri pripojeni cez kabel to
teoreticky moze robit hocikto z tisicov zakaznikov, resp. desattisicov
zakaznikov kablovky, ktory inet mat ani nemusia...

este popis technickych moznosti kablovky, co sa tyka rychlosti:
http://www.dslreports.com/faq/7135

dalsia dobra stranka o kablovych modemoch a technologii:
http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/cmtips/index.html
zaujimava je cast o IP adresach, lebo modem ich ma pozehnane :)

--
   bYE, Marki <marki na nexin.sk>