[linux] OT: vysetrovanie za internet

Matus Horvath Matus.Horvath na zoznam.sk
Sobota Leden 24 00:18:16 CET 2004

Friday, January 23, 2004, 7:04:04 PM, you wrote:

MUf> to zalezi od definice fair use policy...

MUf> fair use policy sa definuje prave v pripadoch ked cena pripojenia nie je
MUf> ekvivalentna nakladom v pripade 100% vytazenia linky po cely cas - inac by
MUf> im to mohlo byt jedno.

MUf> v sucasnosti ked ceny z internet, ADSL a Chello prudko stupaju, stupa aj
MUf> pouzivanie fair use policy. Napriklad orange aj ET dali von pausal z
MUf> velkym mnozstvom prenesenych dat za nizku cenu. Co urobil ET proti
MUf> zneuzivaniu? Definoval Fair use policy.

MUf> Ak som dobre pochopil, fair use policy Chello zavisi na tom, ze nebudete
> [...]

No jasne, ked pripojis vela userov, je to unfair a maju plne pravo
ta odpojit. Ale ked dokazes naozaj sam urobit taky traffic ako viac
userov a v podmienkach to nie je osetrene (ako v pripade chella),
mozu ta blafnut za patu. Ak by to tam bolo, je to ine.

A ak by to bolo unfair, islo by mozno tak trocha o klamlivu reklamu.
Ak inzeruju neobmedzene pripojenie pre jeden pocitac, musia ratat s
tym ze ho bude niekto neobmedzene vyuzivat. Ak by to obmedzili tak,
ze fair use je povedzme X MB denne alebo Y pripojeni naraz alebo
nejake ine tvrde obmedzenie, uz to tazko bude neobmedzene.

Myslim ze provider ma v priemere na jedneho hard core usera
niekolko beznych prilezitostnych surferov, takze aj ked na neho
doplaca, v priemere je aj tak ziskovy. Ten neziskovy user je
vlastne cena za to ze moze povedat ze poskytuje neobmedzene pripojenie.

(OK, uz to zacina byt dost OT...)

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:Matus.Horvath na zoznam.sk