[linux] Rychlost serverov

Peto V. konfery na lentus.sk
Pondělí Leden 26 16:54:42 CET 2004

----- Original Message -----
From: "REMENEC Juraj" <remenec na fyzika.utc.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Monday, January 26, 2004 7:34 AM
Subject: Re: [linux] Rychlost serverov

| Load je pod 0.10 . Ono este nie je tento server sputeny do ostrej
| prevadzky.

| Neda sa. Jeden z nich (SERVER A) uz v ostrej prevadzke je ;(.
No mozno by si ho mohol na 10 minut ("po praci) vytiahnut :)

| Takze:
| Total rates: 999.3 kbit/sec
|  - 1178.8 packet/sec
A nie je Ti to divne?
FTP ma 14x vacsi tok ako ping_flood?
Moze v tom byt vela veci ako iptables (fw) a pod.

| IP checksum: errors:  0
| Incoming rates: 557.9 kbit/sec
| Outgoing: 374.3 kbit/sec

| kombinacii s FTP (proftpd?)
|
| Total rates:
| 15951.0 kbits/sec
no, cize NFS by Ti malo dat 13.000/8 - pri blbej konfiguracii (NFS -
velmi sa nevyznam) a iptables aj menej.
IMHO (nech sa vyjadria ostatni) to nie je v NFS

| Incoming rates:  767.1 kbits/sec || 979.6 packets/sec
| IP checksum: errors:  0
| Outgoing rates:  15184.0 kbits/sec || 1429.2 packets/sec

| Neviem sice co znamena "Mib", ale beriem, ze je to MB.
No, urcite si nastuduj toto(!!):
http://www.cdr.cz/a/857/2

| Imho 100 Mbit/8 bit = max: 12 MB/s - tak by to malo byt ci nie ?
| No teraz som zistil toto:
| Server A je pripojeny na 100 Mbit 8 portovy HUB. Kazdy dalsi port je
dalej
| pripojeny na 10/100 Mbit SWITCH (8 - 16 portov). Na jednom z tyhcto
| switchov je pripojeny SERVER B.
Ak som to dobre pochopil(?), Ty mas HUB so SWITCHom (H<->SW) spojeny
5-7x!! Naco prosim Ta!?
To nie je bohvieco - zavisi to od vytazenosti hubu. Ked je to lacny
shithub, tak teoreticky Ti pri 100Mbit hube moze klesnut realna rychlost
(ak je vs. ostatne OK) na 8Mbit na 1 port.

| Premyslam nad zmenou zapojenia a to takou, ze server A aj server B
| prepojim na jeden switch - tak, aby ked budu komunikovat, nemuselo to
ist
| cez zbytocnych 200 metrov seliakeho kabla.
Vzdialenost nie je podstatna.
Keby boli v 1 switchi - bolo by to dobre (aspon na odskusanie).

| Dam vediet.
Daj.

| Zatial vdaka.
Nie je zac. Vraciam min. ciastku z toho, co mi tu (aj inde) poradili.

| J.
P.