[linux] mierne offtopic - mencoder

Středa Leden 28 12:04:27 CET 2004

On 28.01 11:24, REMENEC Juraj wrote:
> Jedine co viem, tak do premennej mozes ulozit zoznam suborov
> len v tvare: "1.jpg 2.jpg 3.jpg ....".
> Ale po riadkoch ??? Mozno by pomohlo pole, ale to som nikdy
> nepotreboval, tak s tym ti nepomozem.

da sa to ale nepotrebujes to.

> Imho ja casto pouzivam nasledovny tvar. Otazka je, ci ho ale "zozerie" aj
> mencoder... .

podla dokumentacie (co som uz pisal ale asi na to kaslete) nezozerie.

> Je to sice dost zlozite, ale da sa s tym dalej pracovat a upravovat
> vysledok - pomerne jednoducho... .

je to velmi zlozite a brutalne zbytocne :) pretoze:

$ pom=`echo a1 a2`
$ echo $pom
a1 a2
$ pom=`echo a1;echo a2`
$ echo $pom
a1 a2
$ pom="`echo a1; echo a2`"
a1 a2
$ pom="a1
> a2"
$ echo $pom
a1 a2
$

Skratka ak neposunies premennu programu ako jeden argument v uvodzovkach
(co by mencoder povazoval za JEDEN subor), tak to mencoderu dojde ako X
argumentov, bez ohladu ci si ich ziskal na jednom riadku alebo desiatich.

> #!/bin/bash

nemas tu ziadnu ficuru zvislu na bashi, takze odporucam pouzivat /bin/sh

> cd /home/jpg
> JPG=""
> dir -1 *.jpg >/tmp/zoznam.txt
> max=`cat /tmp/zoznam.txt |wc -l`
> cyklus=1
> while test $cyklus -lt $max
> do
> subor=`head -$cyklus /tmp/zoznam.txt |tail -1`
> JPG=$JPG' '$subor
> cyklus=`expr $cyklus + 1`
> done
> echo $JPG
> mencoder ........

Due to unexpected conditions Windows 2000 will be released
in first quarter of year 1901