[linux] RSS vs/or RDF

Peter Luciak peter na luciak.org
Pátek Červenec 2 18:18:42 CEST 2004

On Fri, Jul 02, 2004 at 03:43:18PM +0200, Pavol Lajciak wrote:
> Ahojte.
>
> Chcem sa spytat:
>
> 1) aky je rozdiel medzi RSS a RDF?
> 2) Je RDF open source? http://www.w3.org/RDF/

	RSS je format na syndikaciu, RDF je vseobecny prostriedok na opis
vztahov pomocou trojic (subjekt,predikat, objekt), ktory sa zhodou
okolnosti pouziva aj v RSS.

> Chcel by som nasadit niektoru z tychto technologii
> na nasich serveroch s tym, ze v buducnosti nebudem mat problem.
> RSS som videl na http://www.linux.sk/tiki-articles_rss.php?ver=2&css=y

	RSS v sucasnosti existuje asi v 9 vzajomne nie uplne kompatibilnych
verziach (0.91 az 2.0). Celkovo sa zda ze specifikacia RSS sa priebezne (a
vzajomne nekompatibilne) meni podla nalad jej tvoritela.
	Stabilnejsi (z hladiska kompatibility medzi verziami, moznosti
rozsirenia atd.) sa zda byt Atom (atomenabled.org), ktoreho vyvoj je
podstatne otvorenejsi. Bohuzial nie je az taky rozsireny, aj ked napr.
Google ho chce pouzit ako format pre syndikaciu v Google News2.

> Neviete o nejakom dobrom projekte, kt. vie generovat RSS/RDFko priamo
> z databazy.(nieco jednoduche - nie tikiwiki.org)

	Ja pouzivam na generovanie RDF v PHPcku rdfapi-php
(http://www.wiwiss.fu-berlin.de/suhl/bizer/rdfapi/), podobne API urcite
existuju aj pre ine jazyky. Ak to ma byt hned z DB tak by sa mozno dal
vyuzit export do XML (napr. mysql -X) a potom to nejak cez XSLT
transformovat do RDF ale to uz sa prilis hemzi skratkami ;)

bye
c.
--
Peter `cuco' Luciak 		jabber://cuc0@jabber.sk
peter na luciak.org 		http://www.luciak.org/

If you can't finish your work in 24 hours, work at night.
                                             -- Dilbert