[linux] Makefile.am Makefile.in

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Pondělí Červenec 12 10:23:17 CEST 2004

On Mon, Jul 12, 2004 at 08:43:48AM +0200, peto wrote:
> Vazena konferencia!
>
> dostal sa mi do ruk zdrojovy kod, ktory ma v sebe len file Makefile.am a
> Makefile.in
> tusim, ze to este chce niecim pretlacit aby to dalo normalny makefile, lebo
> ani jeden premenovany na Makefile nefunguje
>
> Neviet mi poradit cim to este prehnat, kedze script configure v zdrojaku nie
> je? pripadne ci nema niedke nieco doplnit, lebo in sa mi zda ako normalny
> makefile

Ahoj,

  Makefile.am je vstupny subor programu automake. Makefile.in je vstupom
configure (tusim) a je generovany z Makefile.am. Ked chces nieco
skompilovat, co nema configure, tak si ho musis najskor vygenerovat.
Toto spravis vacsinou cez niekolko prikazov:

  aclocal
  autoconf
  automake
  autoheader

(pravdaze dane programceky musis mat nainstalovane). Poradie tychto
prikazov si presne nepamatam, ale ten aclocal musi byt prvy.
Ak by to nahodou hadzalo nejake dive chyby, tak ich skus ignorovat.
Ono vacsinou potrebujes presne tu verziu autoconf(autoheader,...),
aku ma autor, inak to neprejde. :-(((

Niekedy existuje nejaky skript, ktory toto spravi za Teba, ale nazvy
tohoto skriptu sa rozne lisia (napr. autogen.sh).

		SAL