[linux] mierne OT: ochrana sukromia

Úterý Červenec 13 17:29:28 CEST 2004

On 13.07 13:53, Marek Podmaka wrote:
> Ze nemoze pozerat obsah mailov mi je jasne. Pozerat to, co je v logoch asi
> pravo ma, nie? A ako je to s obsahom mailov, ktore su vratene
> postmasterovi?

standardne maily nebyvaju vratene postmastrovi. Ak aj, vacsinou len
informacie o maile ktory neprisiel, envelope atd.

> Moze pozerat obsah suborov, ktore su umiestnene na webe? Ak nie, ako moze
> zistit, ci ich umiestnenim neporusuje zakony (warez, filmy, mp3)? A kto je
> potom zodpovedny za sirenie tychto suborov?

ak mas nieco spristupnene na webe (spravne prava, subor je v takej oblasti
do ktorej si nezakazal pristup) tak si to moze pozerat kazdy. urlko sa da
uhadnut... (ako boli hacknute galerie na azet.sk?)

zistuje sa to roznymi sposobmi, niekedy tazsie niekedy lahsie. spytaj sa
konkretnych ;) vacsinou si skratka clovek zisti co subor obsahuje a zisti
si ci je mozne ho verejne sirit...

napriklad nam obcas pisu ludia z autorskych organizacii ze niekde su
vycapene subory chranene ich copyrightom... zatial vsak pokial viem nie
sme povinni (nastastie) zistovat ci je to naozaj tak...

za sirenie takych suborov je zodpovedny ten kto to umoznil...

"They say when you play that M$ CD backward you can hear satanic messages."
"That's nothing. If you play it forward it will install Windows."