[linux] Aky Antivir a SpamAssasin?

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Čtvrtek Červenec 15 15:24:42 CEST 2004

osobnu skusenost s content filtrom pre sendmail nemam (pouzivam
postfix), ale kolega si pochvaluje mailscanner
(http://www.sng.ecs.soton.ac.uk/mailscanner/). je dost dobre
konfigurovatelny, v niektorych veciach lepsie ako amavis (vraj ;).
Samozrejme, je ho mozne pouzit aj pre iny MTA ako je sendmail.

Co sa tyka amavis-u (amavisd-new; je ich viac, niektore uz nie su
vyvijane a tym padom su s nimi problemy) - pouzivam a nemam s tym
ziadne problemy (pre postfix).

rozhranie medzi MTA sendmail (jeho content filtrom - milter) a
antivirom a spamassassinom robi amavisd-new-milter. nepouzival som,
neviem posudit.

btw: asi nie celkom rozumiem tvojej otazke, pretoze sa pytas na
kombinaciu antiviru a spamassassinu a v zapeti hovoris, ze ches pouzit
amavis a spamassassin.
V jednoduchosti povedane - amavis - je rozhranie medzi
antivirom [a filtrom na spamy - spamassassinom] a MTA.
Nie je to antivir.

--
                        \ /
                      /\ o -