[linux] [Slackware] diakritika

Urban Biel rbk na stv.sk
Pondělí Červenec 19 12:24:30 CEST 2004

> 1. prehliadac musi mat nastavene kodovanie textu na automaticke
>     kedze IE funguje dobre, apache bude nastaveny spravne - bude asi problem
> v ostatnych prehliadacoch
Tak to nemusi byt, Mozilla sa riadi informaciami v HTTP hlavicke, IE informaciou
z HTML dokumentu. Neviem ktore spravanie je korektne; mozno ma niekto
nastudovane prislusne RFC.
> 2. kedze blbne posta cez php treba skontrolovat nastavenie kodovych stranok
> pre php (php.ini - default_charset)
>     a ak sa tahaju texty z mysql tak aj mysql (tusim my.cnf -
> default-character-set).
>   Podla vsetkeho sa uz do apacha dostane zla kodova stranka...
Treba toho zrejme skontrolovat skutocne dost nakolko je retazec dlhy, ale
najjednoduchsie bude spravit si vlastnu jednoduchu HTML stranku so vsetkou
diakritikou.
Nastavenia v mysql sa tykaju len toho, ako su znaky ulozne interne. Inak je
retazec do databazy zaslany GETom alebo POSTom uklada v takom kodovani, v akom
bola stranka, ktora obsahovala formular. Jednoducho je toto nastavenie pre web
nezaujimave. Problemom to bude vtedy, ak ma stranka s formularom co plni
databazu ine kodovanie ako stranka, ktora retaz z databazy naspat zobrazuje. Ale
opakujem, to bude problemom stale, nezavisi to od nastavenia charsetu pre mysql.

--
Urban