[linux] pravidelny zber dat

Martin Kyrc martin.kyrc na developers.sk
Středa Červenec 21 16:05:12 CEST 2004

On 21.7.2004 15:23:18, Marek Podmaka wrote:

> Hi!

> Chcem si robit nejake statistiky cez rrd, ale neviem ako zabezpecit
> pravidelny prisun dat. pravdepodobne to budem robit v perle, v nejakom
> cykle a na jeho konci by mohol byt napr. sleep(). Ale ked to chcem robit
> napr. kazdu minutu, tak to neviem, lebo nejaky cas trva aj to samotne
> spracovanie, takze cely cyklus bude spracovanie+1m, co je viac. A po par
> dnoch alebo tyzdnoch to uz moze byt hodne posunute. Da sa nejako
> zabezpecit, aby sa mi nieco vykonavalo kazdu minutu? Alebo 10 sekund -
> nieco bude castejsie, nieco menej.

robit to cez perl a pouzivat sleep nie je velmi dobre riesenie :)
ak ti staci zber dat v minutovych intervaloch (alebo dlhsie) pouzi
cron (bud systemovy, alebo cron pre usera)

ak potrebujes zbierat data castejsie ako v minutovych intervaloch, tak
to myslim,ze sa to pomocou cronu ani neda urobit (pretoze najkratsi
casovy element pre cron je 1 minuta).

ak vsak uvazujes o zbere dat pre kreslenie trafficu na sietovych
rozhraniach, tak doporucujem tool rtg (http://rtg.sourceforge.net/).
bezi ako daemon a casovy interval zberu dat sa da nastavit aj menej
ako 1 minuta (netreba to vsak prehanat, lebo graf bude sice presnejsi,
ale viac zubatejsi).

na rozdiel od rrd toolu, kde si vies napisat vlastneho klienta a
vytvorit lubovolny graficky vystup, vie rtg spracovavat len sietovy
traffic. data uklada do mysql databazy a nie do roundrobin databazy
ako je to v pripade pouzitia rrd toolov.

> Ale RRD databaze to nevadi, ked to nie je v presnych intervaloch? Cital
> som tu dokumentaciu, ale nie som si isty. Tusim ked tam nezadam cas, tak
> sa berie aktualny, cize ten posunuty.

nie nevadi jej to. vies nastavit interval, po prekroceni ktoreho sa v
grafe zobrazi 'diera' (hodnota n/a).

> Vies sa s tym RRD vysporiadat? Aj
> vtedy ak je posunuty o viac ako jednu "dobu"? Alebo ako inac by ste to
> riesili?

nemal by s tym byt problem.

dobry clanok o rrd vysiel na root.cz.
ak vyzadujes zbierat data z malo miest a zaroven su to data rozneho
charakteru (sietovy trafic, diskovy priestor, teplota cpu, vlhkost
vzduchu v zahradke a podobne) tak pouzi rrd a napis si vlastny skript
na zber dat (napr. perl) a vlastne na zobrazovanie dat (napr. php). ak
mas vsak vela zariadeni (napr. 50 cisco routerov ;) a zaujima ta ip
traffic tak urcite pouzi rtg.

--
                        \ /
                      /\ o -