[linux] Mozilla 1.7 - nastavenie proxy

Pátek Červen 4 12:06:21 CEST 2004

On 03.06 13:32, Fanderska wrote:
> Hmmm, ma to byt v apostrofoch? Praveze ten priklad tak nevyzera, pozeral
> som sa tam, samozrejme aj do helpu, no moc mi to nepomohlo je tam len toto:
> No Proxy for: Type the domains and/or IP address that you do not want
> to use a proxy for. Separate each entry with a comma. (Example:
> .yourcompany.com, .yourcompany.co.nz, 192.168.1.0/24) Myslel som ze /255
> nie je prefix ale rozsah. Nasiel som nejake info o prefixoch v IPV4 no moc
> tomu nerozumiem :-( nexistuje nejaky jednoduchy help s par prikladmi + s
> ich vyznamom?

/255 neznamena prefix ani rozsah, neznamena to nic... (vid dole)

Mysalel som ze '10.' (bez apostrofov, do tych som to uzavrel len aby bolo
jasne so vsetko k tomu patri) by malo fungovat, rovnako ako '.co.nz', ale
nie som si tym 100% isty. (tcp wrappery to pouzivaju takto)

IP/cislo znamena kolko bitov zlava ma byt totoznych aby sa to ratalo do
rozsahu, 192.168.1.0/24 znamena ze ma byt totoznych 24 bitov co vysledne
znamena 192.168.1.* (10.0.0.0/8 je 10.*)

/255 by malo zmysel ak by sa pouziali viac ako 255-bitove adresy. IPv6 ma
128 bitov s tym, ze sa nerata, ze sa prejde v buducnosti na nieco dalsie.

Inac sa rozsahy zvyknu este zadavat 192.168.1.0-255 kde 0-255 znamena
od-do pre posledne cislo (mozno dakto uvedie aj 192.168.0.0-15.255 kde by
islo o rozsah poslednych dvoch cisel ekvivalentny s 192.168.0.0/20, toto
sa vsak casto nevyskytuje)

Este je mozne uvadzat 192.168.1.0/255.255.255.0 kde druhe cislo je
netmaska a v podstate udava presne, konkretne ktore bity musia byt
totozne. Tato notacia sa pouzivala v IPv4, avsak je na ustupe, nakolko pri
preklepoch mozu vyjst velmi zaujimave vysledky, siete sa zvyknu delit tak
aby prvych X bitov identifikovalo siet a zvyskom sa lisia masiny v sieti.
ine delenie je mozne ale neodporucam :)

> preco? ma to uz niekto patentovane? Hm, divne obmedzenia, no kazdopadne
> nechcem zavadzat signaturou alebo sa vydavat za niekoho ineho... takze s
> tazkym srdcom akceptujem a menim :)

to nie su obmedzenia ale odporucanie :)

"Two words: Windows survives." - Craig Mundie, Microsoft senior strategist
"So does syphillis. Good thing we have penicillin." - Matthew Alton