[linux] Re: locales: utf8, ci iso8859-2

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Pátek Červen 4 20:52:43 CEST 2004

Doteraz stale (ked som mal Red Hat 6-8) som mal ISO-8859-2, v kazdej
novsej verzii to bolo lepsie. Red Hat 8 zacal ale byt prilis velky,
komplikovany a cudny. So zmenami potom prisiel aj prechod na UTF-8.
Skusil som to preinstalovat a velmi som sa hneval, ze nie ktore
textove subory potom obsahovali hakybaky, dokonca aj nazvy suborov.

Teraz mam Slackware 9.1, ktory je mensi, jednoduchsi a ma menej chyb,
vratil som sa k ISO-8859-2. Zase som sa nahneval, ze subory vytvorene
v UTF-8 maju hakybaky. Po case sa vsetko vyriesilo a teraz som
spokojny, zatial UTF-8 nepotrebujem, tak ho nasilu nedavam, aj ked ma
vyhody.

Vsimol som si zaujimavu vec, mam OpenOffice1.1 a casto sa mi stava,
ze nazov okna OO ma znaky v nespravnom kodovani - okno vo Window
manageri, napr. Fluxbox. Ine okna su pomenovane spravne.

Martin Sechny

Spolocnost SUN Microsystems uviedla na trh novy server Sun Fire V20z
zalozeny procesoroch AMD Opteron.
Viac informacii najdete na : http://www.somi.sk/sun/v20z.php