[linux] zaloha disku

Čtvrtek Červen 10 15:26:37 CEST 2004

On 10.06 09:53, Martin Fabus wrote:
> Cely system je nainstalovany v jednej particii.
>
> Ako urobim co najelegantejsie zalohu celej particie do suboru, tak aby som v
> pripade odidenia daneho disku mohol jednoducho len zobrat zalohu a
> nakopirovat (rozbalit) ju na novy harddisk.

> Pricom novy hdd aj particia na ktoru to budem rozbalovat mozu mat inu
> velkost.
> Chcel by som to urobi online, za behu, najlepsie po sieti - myslim ten
> backup.

ja s uzpechom pouzivam dump (dump, xfsdump, neviem ako sa vole reiserfs
verzia). Je sice urceny na zalohovanie na pasku (odmieta mi vytvorit
subory) a na remote backup chce na druhej strane nainstalovany rmt (na
debiane z balika tar), na druhej strane umoznuje inkrementalne backupy...

je kompatibilny s programom dump z FreeBSD (optiony -z a -j nemusia)

pri backupovani cita priamo filesystem (inody) ale pri zapisovani zapisuje
na filesystem, takze s tymto nebude problem.

Len je asi menej rozsireny ako tar.

Spam = (S)tupid (P)eople's (A)dvertising (M)ethod