[linux] zaloha disku

Matus Horvath matus na mujmail.cz
Čtvrtek Červen 10 17:11:23 CEST 2004

Thursday, June 10, 2004, 4:13:34 PM, you wrote:

M> Skuste to porovnat nie cez df, ale du s prepinacom -x.

Uz to neporovnam, ten druhy disk som medzi tym znacne pomenil
takze uz nie je s povodnym diskom porovnatelny.

M> napriklad u mna ukazuje df 782 104 used a du 810 096 :-)
M> mozno to bude len chyba v merani.

To asi nie, bola by to 20% chyba v merani...

M> Dalsie co by som vyskusal skuste zratat pocet suborov.

M> najlepsie si ale asi ten tar odlozit aby ste to nemuseli robit stale na ro
M> systeme.

M> btw: aky je ten tar velky?

Ziaden tar nikdy nebol, kopirovalo sa to cez pajpu -- vid dole.

Jedine riesenie momentalne je najst nejaky tool co vie z ne-sparse
suborov vyrobit zasa sparse (detekovat nuly a nahradit ich dierami),
nieco som aj nasiel ale svoj filesystem si prilis cenim na taketo
pokusy. On to vlastne vobec nie je problem, disk je dost velky a 100MB
hore dole ma netrapi, len som chcel vediet ako to vzniklo (a vdaka
Fantomasovi si myslim ze viem -- budu to tie sparse subory).

PS: Nema zmysel odpovedat aj mne aj do konferencie -- som prihlaseny,
takto dostanem odpoved 2x.

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:Matus.Horvath na nextra.sk