[linux] pomoc s debian linux

Martin Petras petras.martin na zoznam.sk
Pondělí Červen 14 15:06:34 CEST 2004

Dobry den,
mam problem s instalaciou Debian Linuxu. Mohli by ste mi s tym pomoct?
Linux si instalujem prvykrat zivote. Mam sice stiahnutu instalacnu
prirucku, ale neviem z nej vyjst.

Popis problemu:
mam stiahnutych (asi vsetkych) 9 CD DebianLinuxu. Chcem si to najprv
vyskusat na virtual machine WMWare. Takze vlozim cd1 a spustim virtual
machine. Zacne mi to bootovat z cd1 po chvili mi vypise nieco ako Welcome
to Debian GNU/Linux 3.0.

1. Mam si vybrat nejaky typ bootovania - ze ktory typ krenelu sa ma
zaviest - tak necham default a potvrdim.

2. Vypise mi Debian Installer Main Menu - je tam 6 krokov, v ktorych
nastavujem jazyk, klavesnicu, namountujem CDROM, skontrolujem obash cd -
vsetko nechavam na default. Posledny (6.) krok je Execute shell. Tak ho
teda spustim a spusti sa mi dash (nejaky klon bash)

3. Mam teda spusteny shell a co dalej? Uz si s tym neviem dat rady. Mam
spustit nejaky program alebo co?

Ak mi odpisete, tak prosim, co najskor a skuste to napisat ako pre blbca -
nerozumiem sa velmi do linuxu. Jedine, co teraz potrebujem je ho spojazdit.

Dakujem.
Martin Petras

Zviditeľnite svoju firmu na Internet-e!
http://www.zoznam.sk/card/info