[linux] pomoc s debian linux

Matus Horvath Matus.Horvath na nextra.sk
Pondělí Červen 14 15:55:57 CEST 2004

Monday, June 14, 2004, 3:06:34 PM, you wrote:

> [...]

MP> vyskusat na virtual machine WMWare. Takze vlozim cd1 a spustim virtual
MP> machine. Zacne mi to bootovat z cd1 po chvili mi vypise nieco ako Welcome
MP> to Debian GNU/Linux 3.0.

MP> 1. Mam si vybrat nejaky typ bootovania - ze ktory typ krenelu sa ma
MP> zaviest - tak necham default a potvrdim.

MP> 2. Vypise mi Debian Installer Main Menu - je tam 6 krokov, v ktorych
MP> nastavujem jazyk, klavesnicu, namountujem CDROM, skontrolujem obash cd -
MP> vsetko nechavam na default. Posledny (6.) krok je Execute shell. Tak ho
MP> teda spustim a spusti sa mi dash (nejaky klon bash)

Ak ta spravne chapem tak si spravne nepochopil co od teba instalator
chce (ani sa velmi nedivim, nie je to prilis intuitivne).

Default moznost je vzdy prva v menu -- uplne hore. Okrem defaultneho
postupu ti dovoli instalator vybrat si aj ine moznosti -- povedzme ze
ako default ti umozni rozdelit disk, ale ponukne ti aj ine moznosti,
napriklad vobec nerozdelovat disk, nahrat ovladac disku, alebo spustit shell.
Predpokladam ze to je tych 6 krokov ktore spominas -- v skutocnosti
velmi pravdepodobne budes chciet vybrat vzdy ten default krok uplne
hore a ostatne budes ignorovat.

Cize, ako zhrnutie: to co si povazoval za 6 krokov je v skutocnosti
6 alternativnych moznosti ako pokracovat v instalacii, z ktorych si
vyberies len jednu (velmi pravdepodobne tu uplne hore). Ked si ju
vyberies, zbehne prislusny krok instalacie a znovu sa ti objavi dalsie
podobne menu, prva polozka bude ina a ostatne (alternativne) sa tiez
moznu pomenit. Zasa si vyberies jednu polozku (pravdepodobne zasa
prvu)... atd.

Rozdiel oproti inym instalatorom je v tom, ze Debianov instalator
ponuka viac moznosti v kazdom kroku -- v beznom instalatore len
mackas Next, tu si mozes vybrat kam pojdes Next, s tym ze je ti
vzdy ponuknuta najpravdepodobnejsia moznost ako default.

Snad som spravne pochopil v com je problem a snad som to dokazal
dost jasne vysvetlit... inak na www.debian.org je celkom pouzitelne
prirucka k instalacii.

MP> 3. Mam teda spusteny shell a co dalej? Uz si s tym neviem dat rady. Mam
MP> spustit nejaky program alebo co?

Instalacia by mala prebehut priblizne takto: volba klavesnice/jazyka,
rozdelenie disku na particie, vyrobenie swap particie, naformatovanie
datovych particii, instalacia jadra, instalacia base systemu,
instalacia lila, reboot. Potom nabehne konfiguracia base-systemu,
spyta sa na heslo roota, vselijake nastavenia, ci ma bezat sshd, take
veci. Nakoniec sa moze spustit tasksel a dselect, v ktorych mozes
doinstalovat dalsie balicky.

MP> Ak mi odpisete, tak prosim, co najskor a skuste to napisat ako pre blbca -
MP> nerozumiem sa velmi do linuxu. Jedine, co teraz potrebujem je ho spojazdit.

MP> Dakujem.
MP> Martin Petras

Matus Horvath

ICQ: 33936477