[linux] scripting newbie

Andrej Hosna adino na uid0.sk
Čtvrtek Červen 17 10:41:03 CEST 2004

> No, ono vlastne k takej malej kravinke mozno nebude az tolko co povedat
> (a mozno...=) ale zaujimalo by ma tiez, ci neviete o nejakom peknom
> dokumente o skriptovani, kde by sa spominali aj podobne veci (preco tak
> a nie onak) || niekto z vas nieco podobne nenapisal || niekto z vas
> nema niekde na webe nejake svoje skripty || navody , z ktorych by som
> sa mohol cosi priucit...
Niekde na oreilly najdes krasnu dokumentacou k shellu + awk,sed,ed
linka na tu library je tu:
http://kaste.lv/OreilltyBookshelf/

Ak ta zujimaju scripty tak najlepsi sposob ako sa naucit je pochopit ako
funguje twoja distra:
grep -r "#\!/bin/bash" /etc 2>/dev/null | cut -d: -f1

Ak nemas distru ktora by ta fakt zaujala pripadne vysledok horeuvedeneho
riadku je pre teba prilis kratky tak <reklama>ti mozem odporucit distru
Sourcemage</reklama> ktora ma menezment balikov + podporne veci komplet
napisane v bashi. V podstate ti inaq staci stiahnut si balik
http://download.sourcemage.org/sorcery/sorcery.tar.bz2 co su vlastne core
toolsy tej distry.
na: