[linux] problema so zvukom...& problema s mplayer

Lukáš Staňa lstana na rup.sk
Pondělí Červen 21 16:28:24 CEST 2004

On Thu, 2004-06-17 at 22:58, ferou wrote:
> Zdravim ludkovia....
> Povedal som si ze tu uz nebudem otravovat s trapnymi otazkami, ale uz
> som zufaly... moj problem znie: on board zvukovka pod MDK 9.1. Kedze
> som vyskusal vsetky konf.utilitky ake som nasiel neuspesne, uchylil
> som sa k RedHatackemu sndconfig. Pomocou tejto srandy sa mi to
> podarilo akymsi zazrakom rozbehat. Problem je ale v tom ze to vydrzi
> len po vypnutie pocitaca. Po opatovnom zapnuti lin musim vsetko robit
> znova. Skusal som vsetko mozne, menil som prava, prihlasoval som sa aj
> ako user aj root (nesmejte sa na postupoch riesenia mojich
> [...]

Kedze mam zvukovku od rovnakeho vyrobcu, viem ti poradit.
ako root musis zadat: modprobe cmpci
a ten ti nahra modul zvukovky do pamate. problem je v tom ze to fungje
len do restartu ale aj to sa da zmenit, edituj subor /etc/modules
(taktiez pod rootom) a na prazdny riadok vloz text "cmpci" (bez
uvodzoviek).
Samozrejme musis zabezpecit aby mohli do /dev/dsp (alebo /dev/sound,
podla toho akym systemom to mas urobene) zapisovat vsetci uzivatelia. to
urobis lahko: chmod 777 /dev/dsp
alebo /dev/sound, zalezi na sound systeme.
Takto som rozchodil moju zvukovku uz aj pod MDK (tam ju nasiel system
sam) aj pod RH9 (tam tiez) a pod Debianom. Je to zalezitost na 5 minut.

Ozvi sa ako to dopadlo.

		Lukas Stana