[linux] Proxy antivir

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Červen 22 16:53:53 CEST 2004

Ahoj,

> Ahojte. Chcel by som sa spytat, ci niekto riesil nejaky antivir na urovni squida pripadne ineho proxy. Chcel by som totiz dostat svoju LAN do takeho stavu, kedy je antivirova bezpecnost co najmenej zavisla na antivire beziacom na klientskom pocitaci. S mailami v podstate nie je problem, tie sa scanuju na mailservri. Problem je len so subormi stahovanymi z internetu a virusmi vyuzivajucich diery v jednom nemenovanom browseri. Oba tieto problemy sice riesi reziadentny antivir na klientskej strane, ale ako som pisal, rad by som to mal mimo klientskych pocitacov, priamo v proxy.

> [...]

velmi spolahlivy je TrendMicro Viruswall. Taktiez Dansguardian (content
filter pre squid) ma podporu antiviru, ale to som neskusal, kazdopadne
to zerie dost vyrazne vykon, ak sa pouzije pomaly antivirus.

Taktiez je potrebne dat si pozor na licencie, velmi malo antivirov,
ktore su licencovane na mailservery je mozne pouzit na tento ucel. Okrem
ClamAVu, ktory je free a viruswallu (ktory je priamo dodavany aj ako
webovy filter) este viem, ze toto umoznuje licencia drweb antiviru.

  Juraj.