[linux] slovencina na debiane

Tomas Zatko woody_tz na zoznam.sk
Pondělí Červen 28 16:31:13 CEST 2004

Zdravim!

Potrebujem si spojazdnit slovensku klavesnicu a korektne zobrazovanie
znakou na konzole a v X.. Zistujem ze s tym mam problem. SK klavesnicu
som potreboval naposledy v mdk a tam to nejakym zazrakom fungovalo...
Standarnu chcem nadalej anglictinu, do SK sa potrebujem prepnut iba raz
za cas. (Konkretne teraz :-)

Distro: Debian Sarge
Jadro: 2.6.7  (ale to asi nema vplyv)
Prislusne balicky: console-tools[-data], fonty
(asi som este cosi zabudol.. co este treba?)

Snazim sa postupovat podla navodu Jana 'Judasa' Tomku ktory som nasiel v
/usr/share/doc/HOWTO/en-html/Slovak-HOWTO/

Zasekol som sa uz na  casti "2.1.2 Kategorie a ich funkcie"

zadam export LC_COLLATE=sk
skusim ls a adresari pri ls (resp sortovanie cez sort) sa triedia
normalne anglicky..  (aa bb cc ch dd hh jj)
a nie ako by sa mali  (aa bb cc dd hh ch jj)

a pri vypise 'locale' vydadzuje chyby:

lacey:/usr/share/doc/HOWTO/en-txt# export LC_ALL=sk
lacey:/usr/share/doc/HOWTO/en-txt# locale
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or
directory
locale: Cannot set LC_ALL to default locale: No such file or directory
LANG=POSIX
LC_CTYPE="sk"
LC_NUMERIC="sk"
LC_TIME="sk"
LC_COLLATE="sk"
LC_MONETARY="sk"
LC_MESSAGES="sk"
LC_PAPER="sk"
LC_NAME="sk"
LC_ADDRESS="sk"
LC_TELEPHONE="sk"
LC_MEASUREMENT="sk"
LC_IDENTIFICATION="sk"
LC_ALL=sk

Nie som si isty ktory directory alebo file to mysli ze ho nemoze najst,
ale:
woody na lacey:~$ ls /usr/share/locale/sk/
LC_MESSAGES  LC_TIME  charset  entry.desktop  flag.png  locale.alias

woody na lacey:~$ ls /usr/lib/locale/
(tento je prazdny. skusal uz aj taku uchylnost ako urobit z toho symlik
na /usr/share/locale/   samozrejem ze neuspesne)

kde co este ma byt a nieje??

Alebo dalej:
Ak chcete nastavit slovensky font a klavesnicu len jednorazovo, tieto
prikazy by to mali dokazat:
sh$ consolechars -f lat2u-16 -m iso02
sh$ loadkeys sk-qwertz

zadam a nic..... resp. qwertz klavesnica bude (fuj), ale slovenske znaky
nie. ani zobrazit ani pisat nejdu.

za nakopnutie velmi pekne dakujem
.t..

Daląí informace o konferenci linux