[linux] X window so server-om na Win

Matus Horvath Matus.Horvath na zoznam.sk
Úterý Březen 9 15:01:12 CET 2004

p> Vazena konfera!

p> Nevie mi niekto poradit, co treba nastavit na host-e aby sa dal pouzit
p> remote access z X Server-a. A aky X server pre Win32 pouzit.

Ja pouzivam X server z Cygwinu, je free a plne mi vyhovuje.
Su aj ine alternativy, vacsinou ale nie free.

Ak ti staci ze si spustis xterm a on sa ti objavi na windowsoch:
(DNS nazvy pocitacov: linux.domenal.sk, windows.domenaw.sk)

na Windowsoch:
$ X &
$ xhost +linux.domenal.sk
na Linuxe:
na Linuxe:
$ export DISPLAY=windows.domenaw.sk:0
$ xterm &

... mal by sa ti vo windowse objavit xterm, z neho mozes spustat
dalsie programy.

---
Ak chces plnohodnotne prostredie ako ked sedis za Linuxom (teda
prihlasovaciu obrazovku a potom napriklad KDE, s panelom a tak),
tak potrebujes rozbehat xdm/kdm/gdm/wdm (jedno z nich).
V zasade by malo stacit dat do googla 'xdm howto' a nieco najdes.
Alebo si nainstaluj xdm a pozri si subory v /etc/X11/xdm, hlavne
Xaccess, Xservers, a volbu DisplayManager.requestPort v xdm-config
a `man xdm`.

Potom na windowsoch das
$ X -query linux.domenal.sk

... a mala by sa ti zobrazit taka ista obrazovka ako ked sa
prihlasujes do X lokalne.

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:Matus.Horvath na zoznam.sk