[linux] X window so server-om na Win

Marian Gasparovic marosg na yahoo.com
Úterý Březen 9 15:33:12 CET 2004

Veta "...pustit X server na  kvazi X term-e..." je
blbost. Ako vravel Matus, pod windowsami spustis X
server prikazom X & (hovorime o cygwine), xhostom
povolis, odkial moze prijimat konekcie (btw, ja mam
starsi cygwin, kde mi xhost nefunguje, vtedy treba
editovat subor etc/X0.hosts)
a z linuxu povies cez parameter display alebo premennu
DISPLAY, kam ma posielat vystup. Ked si spustis
trebars ten xterm, tak potom vsetky dalsie x aplikacie
z neho spustane idu automaticky na ten isty display,
kym im nepovies inak.

Ten druhy postup je o xdmcp, zvecsa treba na linuxoch
editovat zopar konfigurakov, aby sa dalo pripojit,
najdi si xdmcp-howto, je to trivialne. Ked toto
rozchodis, mas k dispozicii komplet desktop, akoby si
sedel priamo za tym Linuxom.

Ten prvy postup ti funguje aj v pripade, ze na linuxe
nemas xfree, xdm a pod, ja to pouzivam trebars na
zobrazovanie xload zo servra, kde graficke prostredie
nemam.

M.