[linux] problem s restartami

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Úterý Březen 9 16:39:12 CET 2004

>  stroj sa vypina brutalnym odstavenim elektriky (to nejaky typek tak
vymyslel, a nemam to dako moznost zmenit)

... takto sa mi vypinal moj predchadzajuci linuxovy home-server (lebo
nam zvykne vypadavat
elektrina). bolo to odhadom 30 tvrdych vypadkov v priebehu roka, a od
isteho casu sa zacali
stracat na diskoch data. makas na niecom 10 hodin, ulozis, ides sa
najest, a ked prides,
subor aj s adresarom je prec... stalo sa raz, myslel som ze som si to
zmazal omylom, stalo
sa druhykrat, nadaval som a cuchal podraz, stalo sa tretikrat, a bolo
jasne - stroj dostal
ups-ku. a tiez kompletny reinstall, pretoze filesystem bol uz tak
rozhaseny, ze bez zasahu
admina sa neobisiel ani jeden boot.

neviem kto dotycnych ludi takemu zverstvu naucil, ale ja by som ich bud
preucil alebo dal od
toho ruky prec. auto sa tiez nezastavuje tak, ze v plnej rychlosti
zaradis spiatocku. a kto to
tak robi, tak nech sa necuduje ked sa s nim uz raz nepohne.