[linux] problem s fstab

Matus Horvath Matus.Horvath na zoznam.sk
Sobota Březen 13 13:43:12 CET 2004

Saturday, March 13, 2004, 10:35:42 AM, you wrote:

V> Nazdar all .
V> Mam dva problemy:
V> 1. Pri zmene suboru napr. fstab sa vytvori fstab~. Je to mozne niekde upravit?
To zavisi od toho, aky editor pouzivas.
Napriklad vi to urcite nerobi...

V> 2. Pri zmene fstab musim resetnut PC, aby sa nastavenie
V> prejavilo. Ex.ina moznost napr. obdoba autofs, ktory sa pouzival ?
Mozes predsa disk, ktoreho nastavenie si zmenil,
rucne odmontovat a namontovat. Pripadne ak sa ten disk
pouziva, mozes pouzit -o remount.

Povedzme ze som zmenil v /etc/fstab particiu /dev/hdc2 aby sa
mountovala read-only, rucne to urobim
# mount -o remount,ro /dev/hdc2

Samozrejme to predpoklada ze na /dev/hdc2 nikto nema nic otvorene
na zapis. Ak chces zmenit mountpoint, nesmie mat ziadny program
na tom mountpointe otvoreny ziaden subor. Co ma ktory program
otvorene zistis 'lsof'. Namountovanie vsetkych filesystemov
v /etc/fstab, ktore maju option 'auto' (teda nemaju option 'noauto')
je 'mount -a'. Vobec, 'man mount' je dobre citanie.

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:Matus.Horvath na zoznam.sk
http://www.elf.stuba.sk/~horvathm