[linux] Re: adsl

Martin Sechny martin.sechny na pobox.sk
Pondělí Březen 15 12:15:13 CET 2004

Neviem, ci nejako pomozem,

ale takisto mam ADSL s Alcatelom Speedtouch 510i.
Najprv som mal pripojeny jeden pocitac s Windowsom a DHCP. To sa
nakonfigurovalo z CD, ktore som dostal s Alcatelom.
Potom som pripojil druhy pocitac a instaloval som Slackware 9.1, pri
instalacii sam nasiel sietovu kartu a po restartnuti sa sam pripojil
cez DHCP.
Cize urcite nebude problem s DSL alebo routrom, iba treba spravne
nakonfigurovat linux. Musis mat TCP/IP protokol, PPPoE protokol,
mozno nieco navyse pre internet, ja mam este DHCP client.

Trocha ma zarazilo, ze ti vytvara spojenie, overuje meno, heslo.
Pretoze u mna je to tak, ze Alcatel router si meno a heslo pamata,
pripaja sa sam nezavisle od pocitaca. Pocitac sa iba pripoji na
router do lokalnej siete ako do kazdej inej. Meno a heslo overovat z
pocitaca treba, ak mas ADSL modem s portom USB - to potom ide cez
telefonne pripojenie. Ked pouzivas siet (UTP), tak ide iba o beznu
lokalnu siet.

Martin Sechny

http://www.pobox.sk/ - spolahliva a bezpecna prevadzka