[linux] Tlac z linuxu (CUPS) na WinXP shared printer.

Marek Zima zima_marek na yahoo.co.uk
Pondělí Březen 15 12:35:12 CET 2004

Lenze ja ma tlaciaren na WinXP Pro a chcem na nu
tlacit z Linuxu.
Poslem dalsie fakty:
mam Slackware 9.1 s upgradom KDE 3.2 a vlastne
vsetkych balikov z ftp.slackware.com.
Tlacka je na Windows XP Professional ;( a musi tam
zostat!

teraz som este urobil toto:
upgradol som CUPS na (1.1.20)
upgradol som SAMBA na (3.0.2a)

Vysledok nezmeneny ;(
Spravca tlace v KDE nedovoli vybrat moznost "Zdielana
tlaciaren SMB (Windows)" je to proste sede.
A tak isto ked hodim localhost:631 na cups tak nemam
moznost pridat SMB tlaciaren!!!

smbclient -L <win masina> mi bez hesla zobrazi vsetko
zdielane na tej masine aj tlaciaren (na to pomohlo
povolit Guest-a ;)

Ale ked dam:
lpadmin -p Tlacka -v smb://ipmasiny/<sharename> tak mi
to vyhodi, ze:
"lpadmin: add-printer (set device) failed:
client-error-not-possible"

Som si isty, ze nieco mi v konfiguracii cups alebo
samba nehra.
Samba na linuxe (teda smb.conf) nema povolene ziadne
share-y, len ma standardne nastavenie + grupu + meno.
CUPS ma tiez standardny configurak ;)

Vdaka opat za nejaku reakciu ...

Marek.
 --- h2003 <holdsun na zoznam.sk> wrote: > ano asi v
sambe[mam 2.2.8a a tlacim, aj ked na 98-XP