[linux] ntp a autentifikacia

Toth Michal Michal.Toth na st.fm.uniba.sk
Středa Březen 17 10:06:13 CET 2004

dobre ranko priatelia,

chcel by som sa opytat na nejaku jednoduchsiu dokumentaciu ohladom
autentifikacie v ramci ntp protokolu. Moj priklad je taky, ze mam masinu
ktoru sem tam zosynchronizujem s ntp.cesnet.cz

# ntpdate ntp.cesnet.cz

pokial som spravne cital dokumentaciu (voodoo), tak sa to deje cez
nesifrovany kanal cez udp. Pomocou ntpd by sa tento proces mohol
uskutocnovat pravidelne, lenze v tom pripade by mi ta potencialna
nebezpecnosti vadila. Teda ak to spravne chapem, ze ak je v konfiguraku
polozka

server ntp.cesnet.cz

tak demon bude zcasu na cas vlastne spustat nieco ako ntpdate an ten server.
V dokumentacii som sa docital o optionoch ako

server [ autokey | key key ] adress

ale priznam, ze som z toho nie moc mudry. To musim poziadat cesnet, aby mi
poslal certifikat ich servera? Co je to za sifrovaci mechanizmus za tym a k
comu sluzi /etc/ntp/keys ? Nema to niekto v malicku a nechcel by mi a
pripadne dalsim zvedavcom objasnit tuto zapeklitost?

dakujem

Michal Toth