[linux] Zaujimavy poznatok - FYI - ping flood

Peto - www.lentus.sk konfery na lentus.sk
Středa Březen 24 18:09:12 CET 2004

Hi, mozno to niekomu pomoze, resp. FYI.

PC3---INET---PC2~~~~~WIFI(vzduch)~~~~~PC1---LAN---PC0

ssh z PC3 na PC2
ssh z PC2 na PC1
ssh z PC1 na PC0
[nemam dovod to presmerovavat, robim to raz za par mesiacov]

blbla LANka, tak som skusil z PC1 ping --flood na PC0 (islo OK).
Z ineho dovodu mi bezal na PC2! iptraf, kde som si vsimol narast z
0-128kbit na 3800-4200kbit!
ked som stopol ping -f, pokleslo na povodnych x,
ked som spustil ping -f, stuplo na tych >3800kbit!
[vid "nakres"] - nexapal som preco, ved ja floodujem PC0 z PC1, tak
preco mi stupa traffic PC2-PC1!!??

Po roznych skuskax s routovanim a iptables som po si precital *poriadne*
man ping a zistil, ze ono *vzdy/ZAKAZDYM* vykresluje . a BACKSPACE a
kedze spojenie  1-0 bolo LAN a su to spicove stroje, tak tam prebehlo
x00, resp. x000 pingov za sec. Cize sa poslalo napr. x000*y byte-ov! z
PC1 na PC2[kvoli vykresleniu!] a tym padom mi stupol traffic na maximum
wifi, "kolko dala" :).

Toto vsjo

P.

www.lentus.sk