[linux] pripojnie cez satelit

Pondělí Březen 29 09:20:16 CEST 2004

On 26.03 13:05, Peter Gašparovič wrote:
> preco iba jednosmerny prenos, obojsmerny prenos je bezny. Podobne ako napr.
> u ADSL, smer k tebe byva "silnejsi" ako smer od teba. My sme este nedavno
> pouzivali pripojenie cez firmu Tachyon (www.tachyon.net myslim), konkretne
> cez ich Holandsku pobocku. Dovod, preco sme odisli, bola vysoka cena, ktora
> sa nemenila na rozdiel od klesajucich cien u nas.

kolko stal vysielac? co som pocul prijimaci satelit/zariadenie boli
pomerne lacne, vysielac nie. Mozno v pripade asymetrickeho prenosu to bolo
inac...

> Navyse satelit ma jednu nevyhodu. Je vzdialeny od zeme cca 40 tis. km. Z
> fyziky je jasne, ze prva odozva na tvoju poziadavku sa k tebe dostane
> najskor za cca 0.5 sek, co pri beznom browsovani nieje az taky problem, ale
> pripajanie sa k aplikacii niekde na inete uz je vazny problem.

- latencia bola minimalne 500 ms, vacsinou okolo 600, avsak iba pri
obojsmernom prenose, pri uploade po zami to kleslo asi na polovicu
- pred par rokmi tak boli pripajani provideri... lenze potom sa zacali
tahat optiky vo velkom

Windows 2000: 640 MB ought to be enough for anybody