[linux] MOSIX / nonparallel application

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Květen 5 12:14:16 CEST 2004

On Wed, May 05, 2004 at 12:15:28PM +0200, Jozef Kosoru wrote:

> MOSIX rozdeluje beh procesov medzi pocitace v klastri - ak aplikacia
> bezi len v jednom procese, nemoze sa distribuovat medzi viacero CPU
> (dokonca ani na tom istom pocitaci).

Nuz, MOSIX vpodstate len simuluje napr. na X jednoprocesorovych masinach
jeden X procesorovy stroj. Ak je v jednej masine viac procesorov,
tak pravdaze ich prida. :-)

> Otazne je, ci dokaze MOSIX distribuovat viac-vlaknovu aplikaciu beziacu
> v jednom procese, ale na zakladne implementacie linuxovych vlakien
> predpokladam, ze ano.

Ano, ale nie pre vsetky aplikacie. Kedze MOSIX ma optimalizaciu,
aby napr. proces, ktory robi vela s lokalnym diskom nebezal na nejakom
vzdialenom procesore bezal lokalne. Niektore procesy
sa mi nepodarilo prinutit, aby migrovali na iny pocitac.

Musel by si danu ulohu vediet nejakym sposobom rozdelit na niekolko
ciastkovych. Ak napr. musis v tej ulohe spracovat 100 suborov,
tak mu mozes dat spracovat iba 20 a spustit naraz 5 takychto procesov.
Ak sa toto neda, tak s tym pravdepodobne nic nespravis.
Ak je aplikacia z tohto pohladu zle napisana, tak ju musis upravit
(ak sa to da).

	SAL