[linux] OT: Patentovane JPG a GIF formaty obrazkov a co s nimi.

Vojtech Zachar 9zachar na pauli.fmph.uniba.sk
Pátek Květen 14 22:03:16 CEST 2004

Sorry za OT, ale kde inde by som to mohol postnut ak nie sem, aby mi
vobec niekto odpovedal?

Co mam urobit s mojimi starymi GIF a JPG obrazkami?
Stallman mi (nam vsetkym) vysvetlil, ze volny format PNG nahradza
patentovany GIF, ale co s JPG?
Skusal som konvertovat JPG do PNG, co sa sice da, ale PNG subor je asi 4
krat vacsi nez povodny JPG - pre mna dost zavazna nevyhoda.
Existuje nejaky vhodnejsi nepatentovany format pre fotky?
Nie som odbornik, takze mozno stacilo v XV 3.1 pre PNG zadat nejake
specialne parametre.
Poradi niekto?

Povodny problem vznikol tak, ze GIMP nepodporuje format JPG, takze som
pred samotnou upravou fotku z digit. fotaku (JPG format) musel
prekonvertovat do nejakeho slusnejsieho (napadol ma PNG). Aka je vasa
skusenost?

    Vojto