[linux] OT: Patentovane JPG a GIF formaty obrazkov a co s nimi.

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Sobota Květen 15 01:49:15 CEST 2004

Ahoj,

> Co mam urobit s mojimi starymi GIF a JPG obrazkami?
> Stallman mi (nam vsetkym) vysvetlil, ze volny format PNG nahradza
> patentovany GIF, ale co s JPG?
> Skusal som konvertovat JPG do PNG, co sa sice da, ale PNG subor je asi 4
> krat vacsi nez povodny JPG - pre mna dost zavazna nevyhoda.

je to patentovane iba v USA. hlavne sa treba postarat, aby sa taketo
somariny nedali robit u nas.

teraz nemas dovod nepouzivat ani GIF ani JPG. Je to sice pekna
propaganda, ale tyka sa _LEN_ americanov.

> Povodny problem vznikol tak, ze GIMP nepodporuje format JPG, takze som
> pred samotnou upravou fotku z digit. fotaku (JPG format) musel
> prekonvertovat do nejakeho slusnejsieho (napadol ma PNG). Aka je vasa
> skusenost?

stiahnut JPG a GIF pluginy do gimpu. Solidarita s americanmi v tomto
pripade je prijemny tah, ale zatial ta to nastastie nemusi trapit. Skus
sa radsej postarat, aby to tak aj ostalo.

sk-help na ffii.org

 Juraj.