[linux] OT: Patentovane JPG a GIF formaty obrazkov a co s nimi.

jk janko na mediate.sk
Sobota Květen 15 16:33:22 CEST 2004

Zdravim,

Vojtech Zachar wrote:
> Sorry za OT, ale kde inde by som to mohol postnut ak nie sem, aby mi
> vobec niekto odpovedal?
>
> Co mam urobit s mojimi starymi GIF a JPG obrazkami?
> Stallman mi (nam vsetkym) vysvetlil, ze volny format PNG nahradza
> patentovany GIF, ale co s JPG?
> Skusal som konvertovat JPG do PNG, co sa sice da, ale PNG subor je asi 4
> krat vacsi nez povodny JPG - pre mna dost zavazna nevyhoda.

Treba nastavit kompresiu a parametre pri exporte PNG. Ze je vacsi nie je
pravda. Pozri tu: http://www.libpng.org/pub/png/

> Existuje nejaky vhodnejsi nepatentovany format pre fotky?
> Nie som odbornik, takze mozno stacilo v XV 3.1 pre PNG zadat nejake
> specialne parametre.
> Poradi niekto?

Jediny dovod preco pouzivat gif na webe je ze v IE5 je nejaky bug a
nevie korektne zobrazit priesvitnost, ale aj to da tusim nejako riesit.
Rozsirenie pouzivania gif je len zotrvacnost.

GIMP urcite podporuje jpeg

Desi Petrovic

Mediate s.r.o.
J. Stanislava 41