[linux] PC router

ostry jan.ostrochovsky na sdjls.uniba.sk
Sobota Květen 15 20:01:18 CEST 2004

zdravim

vybral som nejake komponenty z agemu na postavenie 5sietovkoveho
linuxoveho routera, z ktorych 4 su realtek, piata je integrovana na doske

MB ECS M811LU, 2xDDRAM 266MHz, 5xPCI, LAN 	899
VGA ST Labs ATI RAGE 8 MB 	590
DDRAM 128MB PC266 AMI CL2.5 	580
4x Mercury (Realtek chipset) NIC 	159
TEAC FDD 	215
AMD Duron 1.6 Ghz 	1270
HDD Maxtor DiaMaxPlus 40GB 2MB SDRAM cache 	1870
Case Midi Mercury 350 W 	860
CD-ROM?
Keyboard 	79

cena vyslednej zostavy je 7000 bez DPH

mal by mat zakladny firewall (v sieti budu jednotky az desiatky PC),
shaper (na prioritizaciu niektorych druhov premavky na ukor inych),
nejake logovanie, mozno proxy... ale ziadne brutalne hromady pravidiel
pre firewall asi nie... pojde o chrbticu obecnej siete

dokaze take zelezo preroutovat tych 5x100 megabit v pripade plneho
vytazenia siete? ak ano, nie je to plytvanie vykonom? ak nie, co treba
upgradnut, resp. bude to zvladat routovat, ked bude cela chrbtica bude
mat max. 10 Mbps (Ethernet, VDSL, Ronja, WLAN) a len koncove lokalky sa
budu pripajat cez 100 Mbps? (v takom pripade bude uzkym hrdlom samotna
kapacita prenosovych systemov, alebo stale to budu brzdit tie routre?)

vopred dakujem

ostry

PS: co sa tyka tej ceny, co som uviedol, ta je bez CD-ROM, ktoru by som
tam ani nedaval a rozmyslam, ci aj FDD nevyrazit... v tejto suvislosti
mam este podotazku tykajucu sa klonovania diskov v linuxe - ake (free)
programy sa na to daju pouzit? este lepsie: klonovanie / mirroring po
sieti, ako sa to robi, aby som nemusel k tomu kompu fyzicky prist a
vybrat hardisk, ked ho chcem skopirovat? a este okrem takeho klonovanie
byte po byte, ake programy sluzia na automaticky backup zvolenych
adresarov a suborov (napr. rozne konfiguraky) - taky backup, ze sa
zazalohuju iba tie data, ktore sa od poslednej zalohy zmenili, a dobre
by bolo, keby to vedelo aj vyrabat (zurnalovat) rozne verzie
"deprecated" zaloh, aby sa predislo napr. nechcenemu vymazaniu a
automatickej synchronizacii zmeny