[linux] SIS VGA

KÁČER Daniel Daniel.KACER na assetsoft.sk
Pondělí Květen 17 09:27:19 CEST 2004

Nazdar,

mam taku kurioznu situaciu:

na svojom notebooku mam integrovanu SIS631 VGA-cku, mal som tam dakedy Woody-ho( s vesa driverom), kde som si neskor nasiel, ze nejaky www.winischhofer.net robi na tento chipset drivery pod linuxa, plus robi super utilitku sisctrl, s ktorou sa sa plno veci nakonfigurovat a pekne nastavit graficka, nieco take, ako ma nVIDIA alebo ATI svoj control center...(po Windoze)
no dal som si tam nedavno Sarge, tam uz v pohode rozpoznal hned pri instalacii tuto graficku a minuly tyzden som si tam nahodil aj ten sisctrl, lenze na to, aby sa dal pouzivat sisctrl, tak musi byt v systeme nahodeny prave ten driver, sis_driver.o od toho Winischhofer-a, tak som si ho stiahol, pre verziu Xfree86 4.3.0 a samozrejme, sa v pohode spustila sisctrl utilitka, nastavil som si v nom to, aby isiel signal aj cez S-VIDEO OUT, ktory mam napojeny na TV, lenze to neslo (vo Woody-m to fungovalo na prvy krat), tak som pre istotu (s domienkou, ze lib-ka niesu commitnute) spustil ldconfig, restartol (pre istotu :)) ) linuxa a od vtedy mi nejde grafika. Nejde v takom zmysle, ze ako nabiehaju X-ka, sa vypne monitor LCD, ale vsetko nabieha po prezreti beziacich procesov, t.z., gdm, a aj ked sa na slepo lognem, nabehne mi aj WM.
Tak som ten povodny sis-driver.o z balicka Xfree86 nahodil naspat, ten od Winishchofera som vyhodil ale nezabralo to, stale ten isty problem. Potom som hladal, ci sa ten driver nahodou este niekde inde nezakotulal, ale naxadza sa len v 1 adresary a to /usr/X11R6/module/driver a nikde inde... XFree86-4 som skontroloval v /etc/X11, ale je nezmeneny, takze tam sa nic nezmenilo. No proste laboroval som cely vikend. Potom som aspon vyskusal, ci nejako nezblbla grafika, tak som tam nahodil vesa driver, ten nabehol bez mensich problemov, s tym istym XFree86 configurakom...
tak som sa uz vcera vecer nasral, odzalohoval svoj disk, zformatol som particie /,/usr a /var (/home som nexal bez formatovania) a na novo zinstaloval sarge, a ta grafika stale nenabehne...
ja uz neviem, co by tam mohlo robit problem...
neviete mi niekdo nejako poradit, co mam este pozerat, alebo okontrolovat, alebo co by som tak mohol este skusit  ???
este jedna poznamka, predtym, ako som vcera instaloval na novo sarge, mi Xfree86, pri driveri sis vyhadzoval warning a to v zmysle takomto niecom:
(WW) (SIS) Can't set option out of range 0000002 x 0000004
ale teraz pri znovupreinstalovani mi uz tuto hlasku nehazde.. a predsa to nejde...
DIK MOC !