[linux] Zabrante softwarovym patentom v Europe

FFII / Rickardt petition na lists.axfr.org
Úterý Květen 18 00:30:04 CEST 2004

Slovensky odporcovia softwarovych patentov, oslovujem vas v mene FFII
ako signatarov peticie http://petition.eurolinux.org

Uvod:
=====
V utorok 18 maja 2004 sa stretnu ministri 25 europskych krajin a v
pripade nedostatku nasej intervencie odsuhlasia kontroverzny text
irskeho predsednictva v rade ministrov ohladom softwarovych patentov.

Original tohto textu najdete na
http://www.vetmed.uni-muenchen.de/tmp/directive_council.txt

a protiargumenty tu
http://www.elis.ugent.be/~jmaebe/swpat/councilanalysis/paper-en.pdf
( tento text som pouzil ako priamy argument pri komunikacii s Uradom
priemyselneho vlastnictva a s Ministerstvom hospodarstva )

Dalsie uzitocne odkazy a navrhy listov/faxov/e-mailov najdete na
http://kwiki.ffii.org/?LtrSmePolit0405En

Zvazte prosim aj vasu registraciu na http://aktiv.ffii.org a registraciu
do mailing-listu sk-help na ffii.org mailom s predmetom subscribe na adresu
sk-help-request na ffii.org. Dalsie informacie najdete na #bxl-ffii na
irc.debian.org, pripadne https://petition.eurolinux.org

Popis:
======

Navrh Irskeho predsednictva ( mimochodom oficialne sponzorovaneho firmou
Microsoft http://www.eu2004.ie/sitetools/sponsorship.asp ) je podla
nasho nazoru podstatne horsi ako povodny navrh Rady ministrov v dvoch
bodoch:

1. Dosiahol vysoku uroven pokrytectva a abstrakcie. Niektore citacie su
formulovane takym sposobom, ze poukazuju na zelanie obmedzit oblast
patentovatelnosti, zatial co vsetky legalne vazby v tychto dokumentoch
principialne podporuju vsetky doterajsie praktiky Europskeho Patentoveho
Uradu, o ktorych v piatok hovoril aj Richard Stallman v Bratislave.
Taketo formulacie nezarucuju spolahlivu ochranu proti monopolizacii
algoritmov a postupov spracovania dat. Niektore formulacie sa velmi
podobaju na pravnicku Novorec ( Orwell, 1984 :)).

2. Navrh predstavuje novy termin "software claim" ktory je vsetkymi
nestrannymi analytikmi povazovany za rovnocenny s patentovatelnostou
software ako takeho. Niektori clenovia Europskeho Patentoveho Uradu sa
dokonca verejne nechali pocut, ze tento novy termin umozni vlastnikom
patentov postihnut tvorcov kopii, distributorov a autorov software.

Belgicko a Luxembursko su proti direktive ako takej, dalsie staty k
vacsine alebo niektorym jej castiam.

Ciel:
=====

V utorok vo vasom volnom case mozte pomoct telefonatmi a faxovanim na
tieto oficialne miesta:

Slovensko v Rade ministrov zastupuje Pavol Rusko, Minister Hospodarstva,
z najvacsou pravdepodobnostou ho zastihnete zajtra tu:

Stála misia SR pri ES Brusel

Ing. Radovan Varga 	varga na pmsreu.be
Ing. Jana Sermekova	sermekova na pmsreu.be
JUDr. Stanislav Kubinec	Kubinec na pmsreu.be
Ing. Lubomír Kuchta	kuchta na pmsreu.be

Tlf: 0032-2-743 68 43
Fax: 0032-2-743 68 88

Dalsie kontakty:

Ministerstvo hospodarstva

> Minister
> PhDr. Pavol Rusko
> T:02/4333 2041
> F:02/43423949
> fondrkova na economy.gov.sk kudlickova na economy.gov.sk
>
> documents for minister is preparing Zdenko Flat	flat na economy.gov.sk
>
> Odbor licencií
> PhDr. Miroslav Majerník
> riadite? odboru
> T: 02/4854 2161
> F: 02/4342 3913
> majernik na economy.gov.sk slamenkova na economy.gov.sk
>
> Sekcia pre európske zále?itosti
> [...]

Povedzte im ze text direktivy je v rozpore s protimonopolnou obchodnou
praxou v EU a v rozpore z Patentovymi dohodami TRIP Svetovej obchodnej
organizacie. Tieto rozpory postihnu 80% malych slovenskych IT
spolocnosti. Donutte ich precitat si
http://www.elis.ugent.be/~jmaebe/swpat/councilanalysis/paper-en.pdf
alebo im povedzte o jeho castiach aby ste ich zaujali v problematike.

Vysvetlite im ze v pripade ze direktiva prejde radou v povodnom zneni
nastava velmi zla situacia. Pomoze aj vyziadanie si casu na rozmyslenie
a nasledne prelozenie hlasovania. Slovensko ma v rade 3 hlasy a mozu byt
rozhodujuce. Pre viac informacii http://swpat.ffii.org -> Latest News.

Budte slusni, mili, smejte sa a podobne socialnoinzinierske veci. Faxove
navrhy pouzite z vyssie spomenutych odkazov, alebo sa nechajte
inspirovat textom na konci tohto mailu:

Dakujem za pozornost

Rasto Rickardt

----------------------
Dobry den p. Flat,

pisem vam ako slovensky obcan, zamestnanec v IT sektore a v mene FFII
http://http://swpat.ffii.org/ .

Zajtra 18. maja 2004 sa pravdepodobne zucastnite vy, alebo p. Rusko
hlasovania o irskom navrhu direktivy o softwarovych patentoch.

Direktiva je z nasho hladiska kontroverzna a konfliktna s inymi normami
obchodnej praxe zauzivanej v EU. Takisto je v rozpore s TRIPs od WTO. V
prilohe najdete analyzu 4 oblasti  v ktorych namiesto kompromisu
dochadza ku konfliktom.

Z najvacsou pravdepodobnostou budu proti direktive hlasovat Nemecko,
Spanielsko, Taliansko, Francuzsko, Slovinsko a Madarsko.

V prilohe najdete takisto v elektronickej podobe peticne harky obcanov,
ktory zdielaju nas nazor. Na stranke http://petition.eurolinux.org je k
dispozicii peticia z viac ako 350000 podpismi ucastnikov z celej Europy,
z ktorych je takmer 2000 zo Slovenskej Republiky.

Prosim Vas o dosledne zvazenie Vasho zajtrajsieho rozhodnutia resp.
odporucania a v pripade akejkolvek aj najmensej nejasnosti vas v mene
ucastnikov peticie prosim o vyziadanie odkladu na blizsie preskumanie
direktivy co ako zastupca noveho clena EU mozte urobit.
Za odpoved vopred dakujem

S pozdravom